Chodník k Tescu - má to smysl?

Doufám, že ano. Naší brigádou chceme upozornit na to, jakým způsobem se naše město rozvíjí.

Příběh je vcelku jednoduchý. Do města přijde investor. Na naše poměry velký investor. Postaví obchoďák. Chodí do něj lidi. Ale infrastukturu neřeší. Postaví jen to, co po něm chce město. Chová se tak přirozeně, proč by dělal něco navíc, že. Prostě nemusí.

Tvrdíme, že pokud se staví areál velikosti OC Tesco musí se počítat se zvýšeným pohybem osob. Náš názor je, že město tuto změnu stavu musí zachytit. A to znamená o ní vědět a reálně na tuto změnu reagovat.

Jistě je zájmem velkého řetězce, aby jeho zákazníci jezdili nakupovat autem. Protože si toho můžou odnést víc. Jenže v Břeclavi je situace jiná. Tesco je - pokud se nemýlím - jedinou Břeclavskou večerkou. Lidé tam chodí pěšky, na kole nebo i na vozíčku.

Možná si pamatujete, že k Tescu jezdil autobus, pokud si to správně pamatuju zadarmo. Jako v Brně. OC je nicméně půl kilometru od zástavby a narozdíl od Brna to pro pěší nebo cyklisty není nepřekonatelná dálka (navíc tu nemáme dálnici).

Rozhodně nechceme nahánět zákazníky Tescu. Snažíme se poukázat na to, že odpovědností města je starat se o bezpečnost svých občanů. O dopravě se tady neustále vykládá, jak je špatná, ale to, že k tomu město kontinuálně přispívá svou rozvojovou strategií a neschopností vyjednat kvalitní a dopředu promyšlené smlouvy se moc neřeší. To chceme změnit především.

Dopravní aspekty projektu musíme řešit prvořadě, abychom dalším źemním rozvojem města nepřispívali k jeho degradaci - především automobilovou - dopravou.