Územní plán a obchoďáky v centru

Základní počty Ve spolupráci s částí opozice se snažíme zabránit změně územního plánu. Změně, kterou tlačí architekt Ondrouch pod hlavičkou zjednodušení a zpřesnění vyhlášky. Podle nás jde o cílenou snahu vytvořit chaos v jediném dokumentu, který brání i výstavbě velkých prodejen uprostřed města. Otázka zní: Chceme další supermarket s přístupem z ulice 1. Máje nebo Národních hrdinů?

Asi všichni chápeme, že zintenzivnění provozu na křižovatce s ulicí U nemocnice, dopravě na této kritické tepně nepomůže. Představte si, že vedle Tatranu vznikne obchodní centrum se 450 parkovacími místy. Počítejme, že se obmění 2/3 parkoviště za hodinu, protože u odhadu si to můžeme dovolit. To je 300 aut za hodinu.

Současné zatížení třídy 1. Máje je ve špičce zhruba 1700 aut. Když k tomu přidáme odhadovaných 300 aut za hodinu dostaneme se na 2000 aut za hodinu. To je nárust 17,7% Ať už ta auta pojedou směrem do města nebo do Poštorné.

Když se staví les, létají třísky Chápeme, že developeři chtějí stavět. Chápeme, že přinesou pracovní místa a obchodní příležitosti. Nechápeme ale, proč by město mělo otevřít náruč bez otázek vytvořením chaosu v územním plánu.

Koho velký obchoďák v centru ovlivní? Všechny. Řidičům přibyde další křižovatka, obyvatelům Dubiče další auta pod okny, zákazníkům obchod. Jaký bude zájem z dědin z Rakouska můžeme jenom spekulovat.

Nejen my, Mladí a Neklidní, máme obavy. Následky toho, co může vzniknout na základě údajně "kosmetické" úpravy územního plánu mohou být nedozírné. A evidentně se je nikdo nechce pokusit dozřít.

Poučení z minula Tesco je v Břeclavi od roku 2007. Chodníku k němu se snad dočkáme letos. Když si necháme postavit další obchoďák v centru, bude nám taky komplikovat dopravu dalších deset let? Není lepší se bavit o rozvoji města věcně namísto pokoutné manipulace s vyhláškama? Je třeba jasně vymezit zóny pro obchod, logistiku, zvýšení zaměstanosti a další jevy provázející život ve městě, a ne chaoticky zkoušet, kam až můžeme zajít.